سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی

اگر می‌خواهید ترافیک و فروش بیشتری به وب‌سایت فروشگاهی خود داشته باشید، سئوی داخلی اولین قدم مهم است. سئوی سایت فروشگاهی فرآیندی است که فروشگاه آنلاین شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بیشتر نمایان می کند.

مقالات و آموزش‌های زیادی در اینترنت وجود دارد که توصیه‌های کلی سئو را ارائه می‌دهند، اما تعداد بسیار کمتری هستند که به طور خاص به نیازهای کسانی که وبسایت فروشگاهی دارند می‌پردازند.

امروز، ما می خواهیم به شما یک درک اساسی از بهینه سازی موتورهای جستجو در سایت برای سئو سایت فروشگاهی بدهیم. برای شروع کافی است، مطمئن شوید که تمام سیگنال های مناسب را به گوگل ارسال می کنید و شما را برای موفقیت در سئو آماده می کنید.

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

سئوی سایت های فروشگاهی فرآیندی است که فروشگاه آنلاین شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بیشتر نمایان می کند. وقتی مردم محصولاتی را که شما می‌فروشید جستجو می‌کنند، می‌خواهید تا جایی که ممکن است رتبه‌بندی بالایی کسب کنید تا ترافیک بیشتری دریافت کنید.

شما می توانید از طریق تبلیغات در سایت های مختلف نظیر گوگل ادوردز و یا پلتفرم های معتبر اینترنتی مثل یکتانت ترافیک دریافت کنید ، اما سئو هزینه بسیار کمتری دارد.

سئوی سایت های فروشگاهی معمولاً شامل بهینه سازی تیترها، توضیحات محصول، داده های متا، ساختار لینک داخلی و ساختار برودکست (مسیر کاربر ) برای جستجو و تجربه کاربر است. هر محصولی که می فروشید باید دارای یک صفحه اختصاصی باشد که برای جذب ترافیک از موتورهای جستجو طراحی شده است.

با این حال، نمی‌خواهید صفحات ثابت خود را فراموش کنید، مانند موارد زیر:

  • صفحه نخست
  • صفحه درباره
  • صفحه سوالات متداول
  • مقالات
  • صفحه تماس

لیستی از کلمات کلیدی برای این صفحات و همچنین کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید. ابزارهایی مانند Ubersuggest جستجو برای یک کلمه کلیدی طولانی و یافتن کلمات کلیدی معنایی که به خوبی با آن مطابقت دارند را آسان می کند.

چرا سئو برای سایت های فروشگاهی اهمیت دارد؟

مصرف کنندگان در صورت نیاز به محصول یا خدمات چه می کنند؟ بسیاری از آنها جستجوهای گوگل را انجام می دهند. آنها به دنبال گزینه‌ها، نکات، مقایسه‌ها و سایر اطلاعات هستند تا به آنها در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند.

اگر وب سایت شما در نتایج بالای گوگل ها ظاهر نشود، دسترسی حیاتی به مشتریان واجد شرایط و علاقه مند به محصول و خدمات خود را از دست می دهید. محصولات شما ممکن است فضایی در وب داشته باشند، اما آیا قابل یافتن هستند؟

اینجاست که سئوی سایت های فروشگاهی وارد می شود. این روشی را برای شما فراهم می کند تا بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات، به مخاطبان هدف خود برسید. هنگامی که افراد را به سایت خود جذب کردید، می توانید به آنها محصولات خود را بفروشید.

چگونه یک استراتژی سئو سایت فروشگاهی ایجاد کنیم

سئوی سایت های فروشگاهی ممکن است کار بزرگی به نظر برسد، به خصوص اگر قبلاً وب سایتی با تعداد زیادی محصول دارید. بله، ممکن است زمان ببرد، اما شما می توانید با یک استراتژی قوی، روند را تسریع کنید.

  • اولویت بندی صفحات : کدام صفحات در سایت شما بیشترین بازدید را دارند؟ با آنها شروع کنید. علاوه بر این، اگر می خواهید مردم بر روی یک محصول خاص یا شاخص تمرکز کنند، ابتدا برای آن محصول بهینه سازی کنید.
  • یک گردش کار ایجاد کنید : سئو به شما نیاز دارد که بسیاری از الزامات خاص را برآورده کنید. انتخاب کلمات کلیدی، افزودن متا داده ها، نامگذاری صحیح تصاویر، افزودن ویژگی متن جایگزین تصویر (تگ ALT ) ، و ترکیب کلمات کلیدی مرتبط، همگی در این دسته قرار می گیرند.
  • رقابت را بررسی کنید : استراتژی سئوی تجارت الکترونیک شما باید طوری طراحی شود که از رقبای شما پیشی بگیرد. به سایت های برتر رقبای خود نگاه کنید و تلاش های سئو آنها را بررسی کنید. راه هایی را برای بهتر کردن شرایط خود شناسایی کنید.
  • CRO را دنبال کنید : بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) باید از SEO پیروی کند. بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چک لیست سئوی تجارت الکترونیک: بهترین روش ها برای استراتژی سئوی سایت فروشگاهی شما

بیایید به برخی از بهترین نکات برای سایت های تجارت الکترونیکی که در فضای سئو کمبود دارند نگاه کنیم. اگر می‌خواهید افراد راحت‌تر محصولات شما را پیدا کنند، به یک استراتژی سئوی تجارت الکترونیک نیاز دارید و بررسی هر مورد از فهرستتان، استراتژی شما را موثرتر می‌کند.

از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

در سایت-تجارت الکترونیک-جستجو-راست-کلمات کلیدی

بله، کلمات کلیدی هنوز مهم هستند. شما نمی خواهید عناوین و توضیحات محصول خود را با این کلمات کلیدی بارگذاری کنید، اما آنها باید در نسخه وجود داشته باشند.

کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان محصول، توضیحات، توضیحات متا، ویژگی های جایگزین تصویر و عنوان فرعی ذکر کنید. کلمات کلیدی شاخص مترادف (LSI) را در سرتاسر متن بگذارید. اینها کلمات کلیدی مرتبطی هستند که به گوگل کمک می کنند تا صفحه شما را در زمینه درک کند.

حجم جستجوی کلیدواژه، CPC و هدف کاربر را تجزیه و تحلیل کنید

قبل از استفاده از یک کلمه کلیدی، کمی در مورد آن تحقیق کنید. بدانید که مردم چقدر آن را جستجو می کنند (حجم جستجوی کلمه کلیدی)، چقدر رقابتی است در فضای تبلیغاتی پولی (هزینه به ازای کلیک، یا CPC)، و زمانی که مردم از آن کلمه کلیدی استفاده می کنند به دنبال چه چیزی هستند.

بیایید آن را بیشتر تجزیه کنیم.

حجم جستجو به شما می گوید که یک کلمه کلیدی خاص چقدر علاقه را به مصرف کنندگان القا می کند. حجم بالای جستجو نشان دهنده محبوبیت بیشتر است، به این معنی که جستجوهای فعال تری برای آن کلمه کلیدی خواهید داشت.

معرفی یک ابزار فوق کاربردی

سئو سایت فروشگاهی

من به شما پیشنهاد میکنم این افزودنی رایگان گوگل را به مرورگر خودتان اضافه کنید تا بهتر از CPC مرتبط با کلمات کلیدی سایت خودتان مطلع شوید

سئو سایت فروشگاهی

من برای سئو سایت های فروشگاهی خودم از این ابزار استفاده میکنم

خب به ادامه آموزش مون برسیم . CPC به شما می گوید که مردم هنگام جستجو یک عبارت خاص بر اساس یک کلمه کلیدی خاص چقدر در موتورهای جستجوگر مثل گوگل وقت سپری میکنند. CPC بالا نشان دهنده افزایش رقابت است. اگر کلمه کلیدی هدف شما بسیار رقابتی است، به دنبال یافتن یک جایگزین طولانی باشید.

انجام تحقیقات رقبا

اگر نمی دانید از کجا باید بهینه سازی در سایت را برای سایت تجارت الکترونیک خود شروع کنید، رقبای شما بهترین گزینه برای شما هستند. رقبای بزرگ‌تر، به‌ویژه مثل باسلام – ترب – دیوار و …. ، احتمالاً قبلاً برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌هایشان پای کار گذاشته‌اند، و شما می‌توانید بسیاری از اسرار آنها را در وب‌سایت‌هایشان بیاموزید.

برای مثال من برای بهبود رتبه سایت فروشگاهی لاکچری دایموند در مرحله اول رقیبانی به غیر از سایت های بالا ، با سایت هایی مثل لباس سکرت ، برند نیکو ، لیمو شاپ رقابت داشتم و در مرحله اول این سایت ها را مورد تحقیق خودم قرار دادم .

کلمات کلیدی چیزی هستند که باید روی آن تمرکز کنید. به ویژه، شما می خواهید کلمات کلیدی را در صفحات اصلی آنها و همچنین صفحات محصولات برتر آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

چگونه می توان تشخیص داد که یک وب سایت برای یک کلمه کلیدی خاص در حال بهینه سازی است؟

می توانید با استفاده از ابزار مرورگر Moz شروع کنید تا عنوان SEO و توضیحاتی که رقبای شما در تگ های عنوان خود استفاده می کنند را مشاهده کنید.

در سایت-تجارت الکترونیک-سئو-رقیب-تحقیق-عنوان-شرح

همچنین می توانید از ابزارهایی مانند SEMrush استفاده کنید تا ببینید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی در جستجوی ارگانیک و پولی رتبه بندی می کنند.

در سایت-تجارت الکترونیک-سئو-رقیب-تحقیق-کلمات کلیدی

تحقیقات خود را با کلمات کلیدی متوقف نکنید. صفحات فرود رقبای خود را نیز بررسی کنید، بنابراین می توانید ببینید که چگونه آنها از کلمات کلیدی مشخص شده برای بهینه سازی آن صفحات استفاده می کنند.

روی سئو صفحه اصلی تمرکز کنید

صفحه اصلی معمولاً جایی است که اکثر مشاغل بودجه و انرژی SEO خود را در آن متمرکز می کنند. در حالی که قطعاً یکی از صفحات برتر وب سایت شما برای بهینه سازی است، به هیچ وجه تنها صفحه ای نیست که باید روی آن تمرکز کنید.

شاید در زمان دیگه ای به نحوه طراحی صفحه نخست سایت های فروشگاهی در یک مقاله دیگر به طور مفصل بپردازم

برچسب عنوان صفحه اصلی

تگ عنوان SEO یکی از مهمترین عناصر بهینه سازی جستجو در سایت است. این باید شامل نام کسب و کار شما به همراه عبارت کلیدی اصلی مورد نظر شما باشد. شما باید این تگ عنوان را با کمتر از 70 کاراکتر و به گونه ای بنویسید که برای بازدیدکنندگان جستجو جذاب باشد، زیرا آن را در نتایج جستجو خواهند دید. حتما به سایت فروشگاهی لاکچری دایموند سر بزنید یک مثال خیلی خوب برای شماست.

توضیحات متای صفحه اصلی

در حالی که این تا آنجا که رتبه بندی کلمات کلیدی مهم نیست ، توضیحات متا برای صفحه اصلی شما یک توضیح 160 نویسه ای از کسب و کار شما است که در جستجو در زیر برچسب عنوان نیز نشان داده می شود. آن را به گونه ای بنویسید که مردم را تشویق کند که بخواهند از وب سایت شما بازدید کنند.

محتوای صفحه اصلی

محتوای صفحه اصلی شما باید به بازدیدکنندگان کمک کند تا اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار شما و محصولاتی که باید ارائه دهید به روشی واضح و مختصر کسب کنند. از بارگذاری بیش از حد بازدیدکنندگان با اطلاعات زیاد خودداری کنید. چند محصول برتر خود را در صفحه اصلی و پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را در نظر بگیرید و از متادیسکریبشن های رقبای خود میتوانید استفاده کنید.

صفحات اصلی به هم ریخته می توانند بازدیدکنندگان و همچنین موتورهای جستجو را گیج کنند. به عنوان مثال، ممکن است شما محصولات را در دسته های مختلف بفروشید. گوگل برای شناسایی آنچه که شما می فروشید و چه کسانی را با محصولات خود هدف قرار می دهید مشکل دارد، بنابراین در مورد آنچه سایت شما ارائه می دهد دقیق باشید.

معماری سایت خود را ساده کنید

همانطور که محصولات و دسته بندی ها را به فروشگاه خود اضافه می کنید، به یاد داشته باشید که معماری سایت نقش مهمی در بهینه سازی جستجو دارد. به ویژه، شما می خواهید یک سلسله مراتب متمایز از پیمایش داشته باشید، از صفحه اصلی خود گرفته تا دسته بندی محصولات تا محصولات فهرست شده در آنها.

ربات های موتور جستجو صفحات و محصولات شما را در وب سایت شما بر اساس یک ساختار پیوند داخلی واضح که به راحتی قابل پیگیری است – و نه خیلی عمیق – کشف می کنند.

قانون کلی برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان این است که مطمئن شوند مردم می توانند با سه کلیک به همه چیز دسترسی پیدا کنند. از صفحه اصلی، آنها فقط باید حداکثر سه کلیک انجام دهند تا به هر محصولی در وب سایت شما برسند.

لینک دهی داخلی سایت 

پیوندهای داخلی دو هدف اصلی را دنبال می کنند:

  • تقویت سئوی سایت فروشگاهی با نشان دادن اینکه چگونه صفحات با یکدیگر مرتبط هستند
  • افزایش زمان در سایت با تشویق بازدیدکنندگان برای دیدن صفحات بیشتری از سایت شما

پیوند به محصولات مرتبط یا مقالات وبلاگ غنی از اطلاعات می تواند به بهبود سئوی تجارت الکترونیک کمک کند و سایت شما را برای غواصی عمیق وسوسه انگیزتر کند.

بهینه سازی صفحات محصول

صفحات محصول مایه حیات کسب و کار شما هستند، بنابراین می خواهید انرژی خود را روی بهینه سازی آنها متمرکز کنید. بسیاری از صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک به سادگی چند خط متن در مورد هر محصول می نویسند و یک تصویر یا ویدیو را منتشر می کنند.

شما به اطلاعات بیشتری در مورد صفحات محصول خود نیاز دارید تا Google بتواند آنها را پیدا کند. در اینجا موارد خاصی وجود دارد که می خواهید روی آنها کار کنید.

نام محصول

نام محصول شما مهم است. در بیشتر موارد، در عنوان SEO و URL صفحه محصول شما نیز استفاده می شود. به همین دلیل است که ممکن است بخواهید یک عبارت جستجوی رایج یا عبارت کلیدی را به محصولات خود اضافه کنید.

به عنوان مثال، اگر تی شرت می فروشید ، حتما در نام محصول عبارت تی شرت یا تی شرت را قید کنید. به این ترتیب، کلمه کلیدی به عنوان و یک آدرس اینترنتی نیز ختم می شود.

در سایت-تجارت الکترونیک-سئوی-محصول-نام-تیشرت

به عنوان یک امتیاز اضافی، هنگامی که مردم محصول شما را در فیس بوک یا پینترست به اشتراک می گذارند، آن کلمه کلیدی در عنوان پست اشتراک گذاری شده قرار می گیرد.

بهینه سازی تصویر

تصاویر بخش مهمی از صفحه محصول شما هستند. لحظه ای جای مشتری خود بایستید. آیا بیشتر احتمال دارد که محصولی را از سایتی بخرید که محصول را از زوایای مختلف به وضوح نشان می دهد، از سایتی که اصلا تصویری ندارد یا از سایتی که کوچک و ناخوانا است؟

تصاویر نه تنها برای مشتریان شما مهم هستند، بلکه برای بهینه سازی جستجو نیز مهم هستند.

برای بهینه سازی مناسب تصاویر خود برای جستجو، با نام فایل شروع کنید. تصاویری با نام IMG0010.jpg به صفحات محصول خود اضافه نکنید. در عوض، از نام محصول و کلمه کلیدی اصلی مانند eastcoast-skinny-jeans.jpg استفاده کنید.

اگر دیدگاه‌های جایگزینی از محصول خود دارید، کلمات کلیدی را درج کنید که اگر افراد در جستجوی آن تصاویر بودند، از آنها استفاده می‌کردند.

در سایت-تجارت الکترونیک-seo-image-optimization

همچنین، هنگامی که تصاویر خود را به صفحه محصول خود اضافه می کنید، نام محصول و کلمه کلیدی را در متن ALT یا ویژگی متن جایگزین تصویر قرار دهید.

نتیجه؟ تصاویر شما اکنون این شانس را دارند که در جستجوی تصویر گوگل همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است یا در صفحه نتایج جستجوی اصلی به عنوان بخشی از رسانه های اضافی نمایش داده شوند.

ویدیو

با افزودن ویدیو به صفحه محصول خود، به مشتری خود کمک کنید تا در مورد خرید خود اطمینان بیشتری داشته باشد. این ویدیو می تواند اطلاعات اولیه در مورد محصول شما (مانند یک آگهی تجاری)، یک ویدیوی نحوه استفاده از محصول برای به دست آوردن نتایج، یا توصیفات افرادی باشد که از محصول استفاده کرده اند.

انتشار ویدیوهای خارج از سایت در شبکه هایی مانند آپارات می تواند راهی عالی برای جذب و آموزش مشتریان بالقوه در مورد محصولات شما باشد.

به عنوان مثال، ویدئوهای آموزشی استایل روزمره می‌توانند به مردم نشان دهند که چگونه با ترکیب محصولات شما، چیزی شگفت‌انگیز خلق کنند. هنگامی که آنها ایده کار روی آن پروژه را پیدا کردند، احتمال بیشتری برای خرید محصولات مرتبط شما خواهند داشت.

نظرات مشتریان

بررسی ها راه دیگری برای افزایش اعتماد مشتری به محصول شماست، بنابراین اگر محصول خوبی دارید، حتما به آنها اجازه دهید.

نقدهای بد همیشه هم چیز بدی نیستند. در مورد آن فکر کنید – اگر یک کالای با قیمت بالاتر دارید که بررسی های عالی دارد، و یک کالای با قیمت پایین تر با بررسی های بسیار زیاد، در این صورت احتمال اینکه مردم کالای با قیمت بالاتر را انتخاب کنند، در نتیجه فروش بیشتری برای کسب و کار شما خواهد داشت.

محتوای پرسش‌های متداول

آیا مردم درباره محصولات شما سوال می پرسند؟ البته که انجام می دهند. داشتن محتوای پرسش‌های متداول خاص محصول در صفحات محصول، کلید تبدیل کاربر به مشتری است.

بازم یه مثال از سایت لاکچری دایموند براتون میگذارم:

من علاوه بر اینکه برای این سایت فروشگاهی سوالات متداول تهیه کردم در صفحه هر محصول دو سوال رایج کاربران یعنی سایز بندی و نحوه مرجوع کردن محصول رو زیر دکمه افزودن به سبد خرید اضافه کردم.

اکثر کاربران برای گرفتن پاسخ سوالات این چنینی مجبور به ترک صفحه محصول شده و رفتن به صفحه سوالات متداول می شوند که باعث خستگی کاربر – گیج شدن کاربر میشود که امکان خرید نکردن از شما را بالا میبرد .

اگر مشتریان سؤالاتی دارند که شما به آنها پاسخ نمی‌دهید، آنها به جای دیگری می‌روند تا آن پاسخ‌ها را بیابند – و احتمالاً از منبعی که به سؤالات پاسخ می‌دهد خرید می‌کنند.

داشتن یک صفحه سوالات متداول عمومی در وب سایت شما نیز ایده خوبی است. پاسخ به سؤالات اساسی در مورد سیاست های امنیتی، حمل و نقل و بازگشت وب سایت شما می تواند اعتماد خریدار را افزایش دهد و منجر به فروش بیشتر شود.

از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید

در سایت-تجارت الکترونیک-سئو-طراحی پاسخگو

مردم این روزها خرید قابل توجهی از طریق موبایل انجام می دهند. استفاده از یک طراحی واکنش گرا برای وب سایت تجارت الکترونیک شما نه تنها می تواند به تجربه کاربری بهتر منجر شود، بلکه نتایج جستجو را نیز بهبود می بخشد. فهرست موبایل اول گوگل از سازگاری موبایل به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند.

کاهش سرعت بارگذاری صفحه

سرعت بارگذاری صفحه نیز یک سیگنال رتبه بندی است، هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل. هرچه صفحات شما سریعتر بارگذاری شوند، گوگل رتبه بهتری به شما خواهد داد.

پیشنهاد میکنم اگر از الگوریتم های گوگل چیزی نمیدونین حتما این مطلب رو بخونید .

چگونه سرعت بارگذاری صفحه را کاهش می دهید؟ روی کم کردن عناصر غیر ضروری از صفحه خود تا حد امکان تمرکز کنید. برای مثال، یک تصویر پس‌زمینه بزرگ که عمدتاً توسط یک ستون سفید پوشیده شده است، ممکن است ضروری نباشد. به طور مشابه، هر افزونه یا افزونه‌هایی را که به نتیجه کسب و کار تجارت الکترونیک شما کمک نمی‌کنند، حذف کنید.

اندازه و ابعاد تصویر

هرچه تصاویر شما بزرگتر باشد، مرورگر زمان بیشتری برای بارگذاری آنها نیاز دارد. اگر اندازه یک تصویر را از 1000×1000 پیکسل به 500×500 پیکسل کاهش دهید، «وزن» آن را به نصف کاهش داده اید. همچنین می توانید تصاویر خود را به صورت JPG (JPEG) با کیفیت پایین با برنامه ای مانند Adobe Photoshop ذخیره کنید.

فقط روی «فایل» و «ذخیره به‌عنوان…» کلیک کنید.

on-site-ecommerce-seo-image-size-dimension-save-as

شما این گزینه را خواهید داشت که تصویر خود را به صورت JPG (JPEG) در سطح کیفی بین صفر تا 12 ذخیره کنید.

در سایت-تجارت الکترونیک-seo-image-size-dimension-quality-level

به سادگی جابجایی فلش از عدد 12 به عدد هشت می تواند حجم فایل را به شدت کاهش دهد. در این حالت، تصویر از 125K به 82.4K رسید.

ایجاد بک لینک برای سئوی سایت های فروشگاهی

بک لینک ها یکی دیگر از سیگنال های رتبه بندی هستند که گوگل برای تعیین محل تعلق صفحات شما در SERP ها استفاده می کند. هرچه بک لینک های بیشتری از سایت های با کیفیت داشته باشید، سایت شما معتبرتر می شود.

ساختن بک لینک برای سایت های سایت فروشگاهی لازم نیست سخت باشد. پست کردن مهمان در وبلاگ های مرتبط با جایگاه شما یکی از راه های آسان و کلاه سفید برای ایجاد پیوند است. به سادگی به صاحبان وبلاگ هایی که به آنها علاقه دارید ایمیل بزنید و سه یا چند ایده برای پست های مهمان احتمالی به آنها پیشنهاد دهید.

بهترین ابزارهای سئوی تجارت الکترونیک

اگر می خواهید استراتژی سئوی تجارت الکترونیک شما کار کند، به ابزارهای مناسب نیاز دارید. در زیر برخی از مفیدترین وب‌سایت‌ها برای یافتن راه‌هایی برای بهبود سئوی داخلی و خارجی برای مشاهده بیشتر در موتورهای جستجو آمده است.

Ubersuggest

در بالا به Ubersuggest به طور خلاصه اشاره کردم . این یک ابزار بسیار سودمند برای جداسازی بهترین کلمات کلیدی برای هدف سایت تجارت الکترونیک شما و یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای کمک به افزایش رتبه شما است.

به سادگی کلمه کلیدی مرتبط با محصول خود را وارد کنید. این ابزار منابع مختلف را در وب برای اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی مرتبط، CPC، حجم جستجو و موارد دیگر خراش می دهد.

AHerfs

از Ahrefs برای بهینه سازی و پیگیری استراتژی سئوی تجارت الکترونیک خود استفاده کنید. این برای یافتن بک لینک به سایت شما و همچنین به سایت های رقبای شما عالی است. اگر شخصی به رقیب شما لینک داده است، ممکن است بتوانید با ارسال ایمیل به آن شخص و ایجاد ارتباط، پیوندی را به سایت خود ببندید. پیشنهاد لینک دادن به سایت او را بدهید، سپس یکی از پست های باکیفیت خود را پیشنهاد دهید که مخاطبان ممکن است به آن علاقه مند باشند.

ScreamingFrog

ScreamingFrog برای یافتن مشکلات سایت شما مانند لینک های شکسته، توضیحات متا از دست رفته و محتوای تکراری عالی است. وقتی آن مشکلات را شناسایی کردید، تغییر مسیرها ایجاد کنید یا محتوای گمشده را اضافه کنید تا در موتورهای جستجو جریمه نشوید. نسخه رایگان ابزارهای مفید زیادی ارائه می دهد، اما اگر بیش از 500 پسوند URL دارید، ممکن است بخواهید آن را به Premium ارتقا دهید.

MOZ

MOZ ابزار ایده آلی است که می خواهید کلمات کلیدی را ردیابی و پیدا کنید، فرصت های ایجاد لینک را پیدا کنید و معیارهای صفحه رقبا را تجزیه و تحلیل کنید. نسخه‌های رایگان و پولی وجود دارد، بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که چه مقدار قدرت برای تقویت کمپین سئوی تجارت الکترونیک خود نیاز دارید.

چرا باید SEO را با CRO ترکیب کنید؟

در بالا به طور خلاصه به CRO پرداختم، اما نرخ تبدیل چه ارتباطی با سئو دارد؟ پاسخ این است که آنها دو مرحله هستند که مصرف کننده باید برای خرید محصولات تجارت الکترونیک شما طی کند.

اگر مردم نتوانند سایت شما (SEO) را پیدا کنند، نمی توانند پیشنهادات شما را تبدیل کنند. به طور مشابه، اگر برای تبدیل بهینه سازی نکرده باشید، همه بازدیدکنندگان در جهان برای شما فروش به ارمغان نمی آورند.

ترکیب SEO با CRO مجموعه‌ای از استراتژی‌های قدرتمند را به شما می‌دهد تا به شما کمک کند تبدیل‌ها را افزایش دهید و فروش ایجاد کنید. تجارت الکترونیک به طور فزاینده ای رقابتی شده است، بنابراین شما به راه هایی نیاز دارید تا افراد بیشتری را به سایت خود و از طریق قیف فروش جذب کنید.

نتیجه

نتیجه گیری در سایت تجارت الکترونیک

بسیاری از صاحبان تجارت الکترونیک می خواهند مستقیماً به سمت افزایش تبدیل بپرند . این طرز فکر درستی است، اما شما یک قدم جلوتر هستید.

قبل از اینکه بتوانید آنها را در پیشنهادات خود تبدیل کنید، باید افراد را به سایت خود جذب کنید. شروع با سئوی تجارت الکترونیک شما را برای موفقیت آماده می کند.

بیایید نگاهی به چک لیست خود برای سئوی تجارت الکترونیک بیندازیم:

  • کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید
  • انجام تحقیقات رقبا
  • روی سئو صفحه اصلی تمرکز کنید
  • معماری سایت خود را ساده کنید
  • بهینه سازی صفحات محصول
  • از طراحی واکنش گرا استفاده کنید
  • سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهید
  • ایجاد بک لینک

اگر این مراحل را دنبال کنید، سایت تجارت الکترونیک شما در موتورهای جستجو رتبه بهتری خواهد داشت و چشم انداز بیشتری برای تلاش های CRO شما ایجاد می کند.