سئو تصاویر

اهمیت سئو تصاویر

حتما به این توجه کرده اید که تصاویر هم مانند مطالب و مقاله ها رتبه بندی شده اند، در گوگل هر چیزی که رتبه بندی شده باشد از زیر فیلتر سئو رد شده است و تاثیر خودش را روی آن محتوا گذاشته است.
در واقع سئو تصاویر هم میتواند به اندازه سئو محتوا مهم و کاربردی باشد. سئو تصویر، عضوی از خانواده پر جعمیت سئو داخلی (on page seo) است. همانطور که میدانید تصاویر به محتوای شما درک بهتری را هدیه میدهند، در واقع تصاویر میتوانند به کلمات جان ببخشند و قدرت بهتر فهمیدن را به کاربر بدهند. برای مثال، اگر شما درباره خیابان ولیعصر بخواهید مقاله ای بنویسید میگویید که این خیابان، بلند ترین خیابان های خاورمیانه است و دارای 18 هکتار درخت چنار است و در کنار تمام کلمات خود با گذاشتن یک تصویرزیبا، میتوانید یک تصور اولیه به کاربران خود بدهید.
شما میتوانید با استفاده از ابزار سرچ کنسول، ورودی هایی که از طریق تصاویر وارد سایت شما میشوند را مشاهده کنید.

سئو تصویر چیست؟

شما که الان در حال خواندن این مقاله هستید خوب بر این موضوع که سئو در هر بخش، قوانین خود را دارد واقف هستید. برای مثال شما میدانید که یک محتوا نیاز به تگ عنوان، متا دیسکریپشن، تگ h1 و غیره دارد و سئو تصاویر هم از این امر مستثنا نیست و برای دیده شدن و رتبه گرفتن نیاز به پیاده سازی یک سری المان دارد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی بهت کمک میکنه تا درست درک کنی …

آی فریم چیست

آی فریم (iframe) چیست ؟

1- نام تصویر

اسم عکس، معیار مهم و با ارزشی در سئو تصاویر است؛ و اینکه با خودتان بگویید کسی آن را نمیبیند پس نیازی به تغیر نیست و میتوانید از کلمات بی معنی و اعداد خاص استفاده کنید یک اشتباه بزرگ است. اول از همه، گوگل بر همه چیز آگاه است و همه چیز را میبیند و ما در درجه اول باید نظر گوگل را به محتوایی که تولید میکنیم جذب کنیم. دوم اینکه اگر کاربری عکس شما را دانلود کند میتواند اسم آن را ببیند و سوم اینکه داشتن اسم با معنی باعث دسترسی راحت شما هم میشود.
اما این نام گذاری چند قانون دارد، در نام گذاری، از کلمه کلیدی استفاده کنید و حتما آن را به انگلیسی بنویسید چون امکان دارد در آینده انتقال سرور انجام بدهید اگر تصاویر با نام فارسی باشند از بین میروند.

2- تگ alt یا متن جایگزین

گاهی تصاویر به تنهایی کافی نیستند و باید کلمات به آنها جان ببخشند درست برعکس گفته بالا، در بعضی مواقع بخاطر سرعت اینترنت یا هرچیزی که باعث شود تصویر برای کاربر بارگذاری نشود یا حتی نابینایان هم با کمک ابزار های مخصوص، آن ها را بخوانند. می توانید از طریق این تگ، تا حدودی کاربر را متوجه موضوع تصویر بکنید. تگ alt در واقع توصیف کننده تصویر شماست.

همچنان سعی کنید از کلمه کلیدی استفاده کنید که تاثیر زیادی بر روی نتیجه شما میگذارد. وجود این گزینه برای گوگل خیلی مهم است پس از آن غافل نشوید.

تگ-alt

3- title

تگ تایتل اگر به خوبی نوشته شود توانایی این را دارد که شما بدون دیدن عکس آن را در ذهن خود تجسم کنید و یک پیش زمینه از تصویری که هنوز ندیدیم در ذهن ما ثبت شود.

  • تگ تایتل معرفی کننده تصویر در زیر آن است و به کابر نمایش داده میشود.
  • همچنین سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • از دقت کردن برای انتخاب متن غافل نشوید و وسواس زیادی به خرج بدهید.

4- اگزیف تصویرExif

تصاویر دارای یک سری کد مخصوص خودشان هستند که گوگل در هنگام بررسی کرالر ها متوجه آنها میشود شما میتوانید با کمک تلفن همراه، نرم افزار فتوشاپ یا حتی محیط ویندوز این کد ها را تغییر دهید و کلمات کلیدی خودتان یا آدرس سایت خودتان را جایگزین کنید. این کار تاثیر مثبت زیادی روی سئو تصاویر شما میگذارد برای آموزش میتوانید با یک سرچ معمولی در گوگل آموزش آن را ببنید.

5- تصاویر بی ربط ممنوع

گوگل به قدری با هوش است که توانایی درک کردن تصاویر محتوای شما را داشته باشد. پس تا حد امکان استفاده از تصاویر بی ربط به موضوع ممنوع! برای حل این مشکل میتوانید کلمه کلیدی خود را سرچ کنید و از قسمت عکس ها نتیجه مورد نظر خود را پیدا کنید بهتره که سرچ انگلیسی را در الویت قرار بدهید تا تصاویر با کیفیت تر و مربوط به موضوع بیشتری پیدا میکنید.

6- سرعت

هرچقدر که بیشتر سایت شما از محتوا های مختلف عکس، ویدیو، صدا و… پر شود سایت سنگین میشود و سرعت پایین میاد اما در دنیای امروز هر چیزی دارای راه حلی می باشد و با رعایت چند اصول ساده نه تنها سرعت سایت شما کاهش نمی یابد بلکه میتواند نظر گوگل را به سایت ما جلب کند.
تصاویرپر حجم توانایی پایین آوردن سایت ما را دارد پس ما با ابزار های مختلف وارد این جنگ میشویم.
1. تنظیم سایز تصاویر
2. استفاده از گزینه Save For Web در فتوشاپ
3. فعال کردن لود تنبل یا همان Lazy Load تصاویر
4. کم کردن حجم تصاویر با imagecompressor با نام قدیمی Optimazilla7- استاندارد اندازه

هر سایتی یک سری اندازه مشخص دارد برای مثال سایتی با عرض 700 پیکسل با تصویر عرض 800 پیکسل به مشکل میخورد طول اگر زیاد و کم باشد مشکلی ندارد البته که به فرم اصلی تصویر هم توجه میکنیم. البته تصویر را میتوان با کمک css به اندازه استاندارد سایت در آورد اماباعث سنگین شدن حجم تصویر میشود و از سرعت سایت کم میشود پس سعی کنید خودتان به صورت دستی تنظیمات را اعمال کنید.

8- ثبت درسایت مپ

حالا که از زیر تمام قوانین سئو تصاویر عبور کردید میتوانید عکس خودتان را داخل سایت مپ ثبت کنید تا گوگل زود تر کرالر هاش رو به سراغ شما بفرستد و آن را ایندکس نماید.

سخن پایانی

همانطور که در طول محتوا متوجه شدید تصاویر در سئو سایت شما بسیار تاثیر گذار هستند، چه در uiسایت و چه در ux، پس ترفند های استفاده از آن در سئو بسیار مهم و تاثیر گذار هستند و میتوانند سایت شما را با یک جهش رو به رو کند.
تیم عمورسی پاسخگوی تمامی سوالات شما در حوزه سئو، دیجیتال مارکتیگ و طراحی سایت است. برای ارتباط با ما میتوانید از طریق شماره تلفن 09375770116 تماس بگیرید و سوالات خودتان را در قسمت دیدگاه سایت عمورسی بنویسید تا مشاورین ما در اولین فرصت پاسخگوی شما باشند.

اشتراک گذاری این مقاله
لینک اشتراک گذاری
مطلب قبلی

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

مطلب بعدی

هدینگ و تاثیرات آن در سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

سئو چیست؟

معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا همان سئو (SEO: Search Engine Optimization) فرآیند تغییر دادن طراحی و…
سئو چیست

پیج آتوریتی چیه؟

پیج آتوریتی معیاری است که توسط Moz ایجاد شده است که پیش بینی می کند یک صفحه خاص چقدر در صفحات نتایج موتور جستجو…
پیج آتوریتی چیه؟