راهنمای سایز پست اینستاگرام

راهنمای سایز پست اینستاگرام

وقتی که می‌خواهیم به مهمانی برویم یا در دورهمی دوستانه شرکت کنیم، اولین چیزی که به دنبال آن هستیم، لباس مناسب است. ما همواره دقت می‌کنیم که لباس کاملاً اندازه تنمان باشد. کوتاه یا بلند بودن لباس می‌تواند خیلی زود شما را در برابر دیگران بد جلوه دهد.پست، استوری و IGTV همان لباسی است که به تنِ صفحه اینستاگرام کسب‌وکارمان می‌کنیم. استفاده از سایز و ابعاد دلخواه در حساب اینستاگرام، نظم صفحه را به هم می‌زند و باعث سردرگم شدن مخاطب می‌شود. در مطلب امروز وبلاگ عمورسیکامل‌ترین راهنمای سایز پست، استوری،IGTV اینستاگرامرا برای‌تان آماده کرده‌ایم. همراه ما باشید.

جدول راهنمای سایز پست، استوری، IGTV اینستاگرام

قبل از طراحی پست عکس یا ویدئو یا آپلود پروفایل اینستاگرام، می‌توانید عکس و فیلم‌های خود را با جدول زیر تطابق بدهید تا در بهترین اندازه و سایز روی برنامه آپلود شود.
نوع محتواابعاد استانداردنوع محتواابعاد استاندارد
عکس پروفایلمقیاس 1:1 یا 360 در 360 pxکاور IGTVمقیاس ۱:۱.۵۵ یا ۴۲۰ در ۶۵۴ px
عکسمقیاس 1:1 یا 1080 در 1080 pxIGTVمقیاس ۴:۵ یا ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ px
مقیاس ۹:۱۶ یا ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ px
ویدئومقیاس ۱.۹۱:۱ یا ۱۰۸۰ در ۶۰۸ px
مقیاس ۴:۵ یا ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ px
لایو اینستاگراممقیاس ۹:۱۶ یا ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ px
استوریمقیاس ۹:۱۶ یا ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ pxReelمقیاس ۹:۱۶ یا ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ px

سایز پست

برای گذاشتن پُست‌های اینستاگرام می‌توانید از عکس یا ویدیو استفاده کنید. سایزهای مختلفی معمولاً برای پُست بیان می‌شود اما در سایزهای مستطیل شکل، همواره قسمتی از عکس یا ویدئو از دست می‌رود و به کاربر نشان داده نمی‌شود. به همین دلیل بهتر است پُست‌هایعکس و ویدیو اینستاگرامخود را تنها به شکل مربع ذخیره کنید تا تمامی بخش‌های درون کاور به کاربر نشان داده شود. برای این کار تنها کافی‌ست مقیاس عکس یا ویدیو ۱:۱ باشد. پُست عکس اینستاگرام بهتر استحداقل ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسلباشد تا حداقل کیفیت لازم برای چشم کاربر را رعایت کند. برای گذاشتن عکس‌های مستطیل شکل نیز باید دو مقیاس افقی 1.91:1 (1080 در 608 پیکسل) یا عمودی 4:5 (1080 در 1350 پیکسل) را در ذهن داشته باشید. استفاده از عکس‌های باکیفیت و شفاف، می‌تواند به زیبایی بصری پیج شما کمک کند.

سایز ویدئو

شما می‌توانید به جای استفاده از عکس در پُست‌های اینستاگرامی، محتوای خود را از طریق ویدیو منتشر کنید. پُست ویدئویی، این قابلیت را دارد که سریع‌تر از عکس وارد فضای اکسپلور شده و بازدید کنندگان بیشتری را نسبت به عکس به صفحه شما بیاورد. شما می‌توانید به دو حالت افقی و عمودی از کلیپ‌های یک دقیقه‌ای ویدیویی استفاده کنید. دو مقیاس ۱.۹۱:۱ یا۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسلو ۴:۵ یا۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسلبه عنوانابعاد استاندارد ویدیو اینستاگراممعرفی شده است. البته می‌توانید هر مقیاس بین این دو سایز را نیز برای پُست گذاری انتخاب کنید.

تفاوت ابعاد پست اینستاگرام

سایز استوری

استوری‌ها می‌توانند خیلی زودتر از پُست، پیام شما را به کاربران و مخاطبان حساب اینستاگرام‌تان منتقل کنند. مزیت دیگر استوری نسبت به پُست، ذخیره آن در بخش هایلایت است که امکان دسته بندی برای انواع خدمات، فعالیت‌ها و محتوا‌ها را دارد. با دسته بندی استوری‌ها، کاربران خیلی راحت‌تر می‌توانند پُست‌ها و محتواهای شما را ببینند. استوری‌ها لزوماً مستطیل شکل هستند و بهتر است به شکل پرتره یا عمودی طراحی شوند. سایز استوری باید با مقیاس ۹:۱۶ هماهنگ باشد. حداقل کیفیت لازم برای تصویر یا ویدیوی استوری ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است.

سایز IGTV

IGTV می‌تواند به شما در ضبط و ثبت ویدیوهای بلند کمک کند. شما می‌توانید انواع فایل‌های آموزشی، گفتگو محور و معرفی خدمات و محصولات را به شکل ویدیوی بیش از یک دقیقه، در قسمت IGTV ذخیره کنید. برای آن‌که ابعاد استاندارد IGTV را متوجه شوید باید آن را در دو بخش مجزا کاور IGTV و ویدیو بررسی کنیم.
کاور IGTV باید سایزی متناسب با مقیاس ۱:۱.۵۵ داشته باشد یا می‌توانید آن را با اندازه حداقل ۴۲۰ در ۶۵۴ پیکسل ذخیره کنید.
ویدیوهای IGTV حتماً باید عمودی ضبط و ذخیره شوند. شما می‌توانید از دو مقیاس ۴:۵ یا ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل و ۹:۱۶ یا ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل برای ذخیره ویدیوهای IGTV استفاده کنید.

سایز لایو

در پخش زنده یا لایو اینستاگرام شما مستقیماً و به شکل آنی با مخاطبان و کاربران‌تان صحبت می‌کنید. می‌توانید از لایو اینستاگرام برای دریافت نظرات، پیشنهادات، شکایات و ایده‌های مخاطبان استفاده کنید.
از طرفیلایو اینستاگراممی‌تواند راه خوبی برای معرفی خدمات و محصولات شما به دیگر کاربران باشد. شما می‌توانید از لایو اینستاگرام به عنوان یک درگاه آنلاین و بدون محدودیت تعداد بازدید کننده بهره ببرید.
در نظر داشته باشید که با ذخیره لایو به شکل IGTV امکان اشتراک گذاری آن در حساب کاربری‌تان فراهم می‌شود. ابعاد لایو اینستاگرام از مقیاس ۹:۱۶ یا ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل تبعیت می‌کند و حتماً باید به شکل عمودی ضبط شود.

سایز عکس اینستاگرام

سایز عکس پروفایل

عکس پروفایل نشان دهنده هویت و برند شماست. اولین چیزی که کاربر از صفحه شما می‌بیند،عکس پروفایلاست. این عکس باید با نام صفحه و نوع فعالیت شما تناسب داشته باشد. عکس پروفایل باید به گونه‌ای باشد که در کمترین زمان ممکن، اطلاعات لازم به کاربر داده شود. شما برای آن‌که کاربری را برای ورود به صفحه اینستاگرام‌تان ترغیب کنید، زمان بسیار کمی را در اختیار دارید.

سایز پست اینستاگرام

شما باید در همین زمان کم با عکس پروفایل، نام حساب و دیگر توضیحات، کاربر را به سمت صفحه خود جذب کنید. عکس پروفایل اینستاگرام باید حداقل سایز ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل داشته باشد. البته می‌توانید ابعاد بزرگ‌تری را نیز برای این بخش در نظر بگیرید و مانعی برای آن وجود ندارد. تنها نکته مهم، مربع بودن عکس یعنی مقیاس 1:1 است.

نتیجه‌گیری

با گذاشتن عکس‌ها و ویدئوهای مناسب اینستاگرام، می‌توانید به زیبایی بصری و ظاهری پیج اینستاگرام خود کمک زیادی کنید. زیبایی ظاهری و مرتب بودن صفحه، اولین نکته‌ای است که کاربران هنگام بازدید از اکانت شما به یاد خواهند داشت. هرچقدر که بتوانید این نظم و ارتباط بین تصاویر و ویدئوها را بهتر رعایت کنید، کاربران به خواندن مطالب بیشتر ترغیب خواهید کرد. استفاده از سایز استاندارد عکس و ویدئو اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا تمامی اطلاعات مورد نیاز را در یک نگاه به چشم کاربر برسانید. قبل از طراحی پست یا آپلود هر ویدئو و استوری، مطمئن شوید که سایز استاندارد اینستاگرام را رعایت کرده باشید.

اشتراک گذاری این مقاله
لینک اشتراک گذاری
مطلب قبلی

هک رشد استارتاپ ها

مطلب بعدی

تولید محتوای گرافیکی جذاب با گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی