یه دروغ بزرگ در خرید

یه دروغ بزرگ در خرید

سلام رفقا امروز یه مطلب جالبی رو تو گشت و گذار روزانه ام تو اینترنت خوندم و خواستم باهاتون به اشتراک بگذارم بهترین تیتری که میتونم برای این محتوا انتخاب کنم یه دروغ بزرگ در خرید هست و میخوام با این مطلب بهتون یاد بدم درک کنین ایجاد حس خرید برای مخاطب چقدر میتونه در خرید کاربر تاثیر بذاره .

چندتا سوال مهم ازتون دارم تا متوجه این دروغ بزرگ در خرید بشید ؟

▫️ واقعاً چه اهمیتی دارد اخبار را از تلویزیون چند اینچی تماشا کنیم؟

▫️ دو اتومبیل با تفاوت قیمتی بالا، در کارایی باهم متفاوت هستند اما این عملکرد متفاوت با تغییر قیمت چندبرابری بینشان متناسب نیست.

▫️ دقیقاً نمی‌دانیم ویتامین‌های نوشته شده روی شامپوی مورداستفادۀ ما چقدر برای موهایمان مفید است.

▫️ موادغذایی با بسته‌بندی زیباتر، عموماً چندین برابر مفیدتر نیستند.

اگر قرار باشد براساس نیازمان خرید کنیم:
▫️ فقط وقتی گرسنه هستیم، چیزی برای رفع گرسنگی می‌خریم و تمام.

▫️ وسیلۀ نقلیه‌ای که کارمان را راه بیندازد بدون کوچکترین هزینۀ اضافی تهیه می‌کنیم.

▫️ به محض رفع نیازمان، از فکر کردن به آنچه خریده‌ایم بیرون می‌آییم.

اما در واقعیت هیچ کدام از این‌ها اتفاق نمی‌افتد. چرا؟

چون ما براساس نیازمان خرید نمی‌کنیم.
این یک دروغ بزرگ در خرید است که فکر کنیم خرید کردن به خاطر رفع نیاز است.

💡ما براساس خواسته‌هایمان خرید می‌کنیم. ما یک حس را می‌خریم.

به همین دلیل است که چند صد برابر پول می‌دهیم تا کالایی فقط کمی بهتر از کالای ارزان را خریداری کنیم چرا که این محصول گران برایمان حس خوبی ایجاد می‌کند.

محصولی که مبادله می‌شود نه یک کالای فیزیکی است نه یک خدمت ملموس، محصول مبادله شده، یک حس است.

به دوروبر خودتان نگاه کنید تا ببینید خیلی وقت‌ها فقط برای داشتن حسی بهتر، کالایی غیرضروری را خریداری کرده‌اید.

به محصولات خریداری شده نگاهی بیندازید و ببینید که وقتی از تصمیم خرید خود راضی بوده‌اید که فروشنده یا خود کالا توانسته آن حس مطلوب را برایتان ایجاد کنید.

ببینید که خیلی از خریدهای بزرگ و کوچک زندگیتان نه ضروری است و نه از سر نیاز.

ببینید که آنچه هوس خریدش را در سر می‌پرورانید، نه کالای خاصی است نه خدمتی متمایز.
آنچه می‌خواهید، حسی بهتر است.

به عنوان یک فروشنده،
به عنوان یک تولیدکننده،
به عنوان مدیر یک کسب‌وکار،
به عنوان یک مصرف‌کننده،
ببینید چطور می‌توانید حس بهتری را به مشتری یا مخاطب خود بدهید؟

ببینید چطور اسیر حسی می‌شوید که یک کالای بی‌جان در شما ایجاد می‌کند و افسار احساستان را به دست می‌گیرد.
اگر می‌خواهید در زمینۀ کاریتان موفق‌تر عمل کنید، روی احساسی که برای دیگران ایجاد می‌کنید متمرکز شوید.

این سؤال را دائما از خود بپرسید:

من چطور می‌توانم در هر برخورد با مشتری، حسی بهتر برایش ایجاد کنم یا دربارۀ حسی که در آینده تجربه خواهد کرد برایش توضیح بدهم؟

برای اینکه بیشتر با استراتژی های بازاریابی محتوا آشنا بشی حتما پیج اینستاگرام عمورسی رو دنبال کنید

اشتراک گذاری این مقاله
لینک اشتراک گذاری
مطلب قبلی

فروش در واتساپ

مطلب بعدی

هک رشد اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

هک رشد اینستاگرام

تا به حال فکر کرده‌اید که چه رازی پشت هک رشد اینستاگرام برندهای بزرگ است؟ شرط می‌بندم که اکثر شما می‌خواهید…
هک رشد اینستاگرام