استراتژِی موفق بازاریابی واتساپ

بازاریابی در واتساپ, واتساپ مارکتینگ

بازاریابی در واتساپ یعنی روشی که بتوانیم از طریق واتساپ با ارسال پیام به صورت متن یا تصویر و ویدیو، مشتریان خود را افزایش دهیم یا اینکه رضایت مشتری های فعلی خود را بیشتر به دست بیاوریم

بیش از ۵ سال است که واتساپ مارکتینگ حضور پررنگی در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ بسیاری از برندها در سراسر جهان داشته است.

و جای تعجب نیست که واتساپ ۲۰۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که هر ماه نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ میلیون پیام ارسال می کنند.

از هر چهار نفر در جهان یک نفر حساب واتساپ دارد. بدون ترس از اشتباه بودن، مهم ترین سیستم پیام رسانی اوایل قرن بیست و یکم است.

و این از سال ۲۰۱۴ مشاهده شده است، زمانی که فیس بوک واتساپ را به قیمت ۱۹۰۰۰ میلیون دلار خریداری کرد.

به این ترتیب، لزوماً باید نقش مهمی در نحوه تعامل ما با مشتریان خود ایفا کند.

چگونه می توانم با بازاریابی در واتساپ و استراتژی تجاری واتس اپ موفق باشم؟

در این مقاله ما در مورد اقدامات لازم برای داشتن یک استراتژی که برای رسیدن به اهداف شما تأثیر دارد، صحبت خواهیم کرد و یاد بگیریم که چگونه از ابزارهایی که WhatsApp در اختیار ما می‌گذارد، چه شخصی و چه تجاری، چگونه استفاده کنیم.

توصیه می کنیم برای شروع بازاریابی خود و ایجاد فروش، برنامه واتساپ را نصب و ثبت نام کنید . در ادامه برای شما مطلبی می گذاریم تا بتوانید از مزایایی که به شما ارائه می دهد استفاده کنید.

در استراتژی بازاریابی واتساپ باید چه مواردی را در نظر بگیرم؟

جدا از مزایایی که واتساپ بیزینس برای ما به ارمغان می آورد، باید از آنچه ابزاری مانند واتساپ برای برند ما به ارمغان می آورد نیز آگاه باشیم.

ظهور این نوع استراتژی به دلیل کم هزینه بودن، در صورتی که به درستی انجام نشود، می تواند پرهزینه باشد.

این واقعیت که ما در واتساپ بسیار توجه مان به مشتریان خود هست، استفاده هوشمندانه تر از این رسانه را ضروری می کند.

مقاله پیشنهادی :   پشتیبانی واتساپ در ایران +۹۸

ما به شما توصیه می کنیم که از نکات زیر در استراتژی بازاریابی واتساپ خود غافل نشوید:

  1. اهداف بازاریابی واتساپ خود را اولویت بندی و تعریف کنید
  2. در پیام های خود صادق و خاص باشید
  3. محتوای سمعی و بصری جذاب و پر مصرف
  4. یک موضوع آموزنده بیش از هزار پست ارزش دارد
  5. شماره تلفن ایمن

فروش محصولات در واتساپ

اهداف بازاریابی واتساپ خود را اولویت بندی و تعریف کنید

استفاده از بازاریابی واتساپ خود برای خدمات به مشتری، یا به عنوان یک روش فروش، یا فقط ارسال تبلیغات، یا به عنوان خدمات پس از فروش، یکسان نیست. نحوه استفاده شما مطابق با نیاز شما به عنوان یک برند خواهد بود.

شما باید تمرکز و اهداف خود را به وضوح و هوشمندانه تعریف کنید. شما نمی توانید همه کارها را انجام دهید، و شما فقط در یکی از موضوعاتی که در بالا ذکر کردیم، یا در موردی که در استراتژی خود انتخاب می کنید و به آن نیاز دارید، تخصص دارید.

در این مرحله همچنین مهم است که مزایای مورد انتظار بازاریابی واتساپ خود و همچنین تعداد دفعات استفاده از آن را تعریف کنید و همچنین مخاطبان خود را مشخص کنید.

در پیام های خود صادق و خاص باشید

هیچ‌کس نمی‌خواهد پیام‌هایی را دریافت کند که متن تند و تهاجمی هستند، یا ارزشی اضافه نمی‌کنند، یا زمان مورد نیاز ما را می‌گیرند.

لازم است که پیام های شما کوتاه باشد، سعی کنید همه چیز را در یک نگاه بخوانید.

ارتباط کلید است. پس محتوای شما باید به اندازه کافی مرتبط باشد تا بتواند با فراخوان برای اقدامی که در پست های خود تنظیم کرده اید، پیروی کند.

بنابراین، لازم است بر روی نیازهای خریدار یا ارزش افزوده ای که به عنوان یک برند دارید، تمرکز کنید. همه چیز را در یک پیام ارسال کنید، نه در چند پیام برای جلوگیری از آزار برخی از خوانندگان.

محتوای سمعی و بصری جذاب و پر مصرف

شما باید با محتوای کوتاه، به خصوص ویدیو، روی مخاطبان خود تأثیر بگذارید تا تعامل بهتری داشته باشید.

مقاله پیشنهادی :   پاک کردن پیام ارسال شده بیش از ۱ ساعت در واتساپ [قابلیت جدید]

ما فرصت زیادی برای جذب خواننده نداریم پس تولید محتوای جذاب و با کیفیت برای کسب و کارمان بسیار حائز اهمیت می باشد بازاریابی محتوا، دائما در حال تغییر و تحول است پس در تولیح محتوی خلاق باشید

یک وضعیت آموزنده بیش از هزار پست ارزش دارد

شما می تواند همه چیز را حتی بدون صحبت کردن در قالب عکس یا ویدیو بگوید.

پس با در نظر گرفتن این موضوع، آن را مرتباً به روز کنید.

شماره تلفن ایمن

همه ما می خواهیم از شماره های تایید شده پیام دریافت کنیم.

در شبکه های اجتماعی خود مشخص کنید که شماره بازاریابی واتس اپ شما شماره تایید شده پیام های شما است.

با کمپین بازاریابی واتساپ خود اعتماد ایجاد کنید.

مزایای بازاریابی واتساپ چیست؟ 

بسیاری از مزایای داشتن یک استراتژی بازاریابی موفق واتساپ را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

  1. به برند اعتماد کنید
  2. فرکانس بیشتر استفاده از واتساپ
  3. رقابت کوچک پلت فرم
  4. نزدیکترین اندازه گیری موفقیت
  5. تنوع استفاده بر اساس استراتژی
  6. ارسال فرم ها یا پیام های خاص برای شناخت بهتر مخاطب
  7. ایجاد کاتالوگ اختصاصی
  8. تمرکز تمام ابزارهای یک CRM در یک ابزار پیام رسانی فوری
  9. موقعیت‌یابی که ایجاد می‌کنید متعلق به شماست، نه الگوریتمی که تأثیرات و ارتباط را طبقه‌بندی کند
  10. دید بیشتر از هر کانال دیگری

اگر برای ارسال پیام واتساپی سوالی در ذهن شما باقی مانده است می‌توانید با ما با شماره 0937570116 تماس بگیرید یا در بخش پایین شماره خود را وارد کنید تا مشاور های ما با شما تماس بگیرن تا شما را در مورد ارسال پیام واتساپ شما را راهنمایی کنیم.